Dag 28: Daaaaaag Indonesië

7 mei 2012 - Schiphol, Nederland

Vandaag weer uitgeslapen en de koffers ingepakt.

Het had de afgelopen nacht goed gespookt met heftig onweer.
De weergoden waren ons bij het begin van de dag niet goed gezind (Volgens Cathe hadden we de zon ook ingepakt) want de dag begon met fikse bewolking.
Dit waren we niet gewend maar volgens de Balinezen kwam het door de volle maan......
Maar na verloop van tijd kwam het zonnetje toch nog even lekker onze huidjes opkleuren.
Na letterlijk wikken en wegen van de koffers in de hotel lobby wat enkele zweetdruppels en stress kostte want er moest een en ander overgeheveld worden van de ene naar de andere koffer. Na deze actie gingen we weer naar het zwembad om een verkoelende duik te nemen.
Na de lunch nog even langs de Indische oceaan gewandeld en de golven even getrotseerd.
Toen was het echt tijd geworden om de Indonesische kleding te verwisselen voor de Nederlandse kleding.
 Peter had verkoeling gezocht in het internet kantoor bij de airco...... (zie foto)
Om 16.30 uur zou het transfer busje ons komen ophalen; was ons gisteren verteld.
Het werd 17.15 uur toen het busje arriveerde. Omdat we zo laat vertrokken kwamen we in een file terecht richting Denpasar vliegveld. Gelijk inchecken en er was dus geen tijd meer om te shoppen.
De terugreis van ongeveer 18 uur was begonnen. Het was inmiddels al donker geworden op Bali toen wij onze laatste voetstappen op Indonesische bodem zette. Het zou een vlucht worden grotendeels in het donker omdat we met de nacht "mee" vliegen. Boven de Kaspische zee begint de ochtend te gloren als we rechts uit het raampje kijken; een prachtig gezicht, het ochtendrood.
Nog even en de dageraad gaat ons inhalen, grappig.
Het is nog "maar" 5 uur vliegen naar Schiphol en we dutten weer in totdat plotseling de lichten aangaan en het ontbijt wordt geserveerd. Nu zijn we er bijna.
Om 6.45 uur landen we, iets vroeger dan gepland en dus zit het erop.
De droom is werkelijkheid geworden; het waren 4 zeer intensieve weken waarin we waanzinnig veel gezien en geleerd hebben.
Wij vonden het leuk om deze reisverhalen dagelijks te maken maar vooral diegenen die reageerden willen wij langs deze weg enorm bedanken.
Tot slot proberen we in 1 zin onze gevoelens/ervaringen weer te geven:

Ruud: onbegrijpelijk, waanzinnig en heel echt.

Cathe:  geweldige reis, prachtige natuur en bijzondere cultuur. het primitieve van Sumatra zal mij het meest bijblijven!

Peter:  het land is ongelooflijk mooi, de mensen zijn zeer vriendelijk en verdraagzaam maar vooral ook het heerlijke eten zal ik niet snel vergeten. Ik hou van dit land.

Marlies: een prachtige reis waarbij we heel veel moois zagen en veel over en van de natuur leerden en hele lieve mensen ontmoet hebben!!

Ook onze gids Putra en chauffeur Iwan op Sumatra en gids/chauffeur Yusuf op Java en Bali verdienen van ons een dikke pluim, zonder hen hadden we nooit zoveel kunnen beleven.

Indonesië heeft onze verwachtingen overtroffen.

Sampal Jumpa........
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke vd Peet:
    7 mei 2012
    Welkom thuis weer lieverds!
    Fijn dat jullie weer "heelhuids" geland zijn.

Ineke
  2. Carin vd Linden:
    7 mei 2012
    Welkom thuis in dit koude kikkerlandje, we hebben zeer genoten van jullie verhalen en prachtige foto,s.
    Bedankt daarvoor, groetjes en Marlies tot woensdag dan zullen we je wegwijs maken in onze werkzaamheden. W.s is dat weggezakt ha ha
    Carin
  3. Marjon:
    7 mei 2012
    We hebben genoten van jullie reisverhalen!! Zo leuk om te lezen. Het zal niet meevallen om weer in Nederland te zijn...alhoewel thuis ook weer fijn zal zijn. Lijkt me ook raar om na 4 weken weer afscheid van elkaar te nemen. Jullie hebben zoveel met elkaar meegemaakt. Fijn dat jullie zo genoten hebben! Spreek jullie snel en ben natuurlijk benieuwd naar de foto's en film. groet Marjon
  4. Antoinette Kanters:
    7 mei 2012
    We zijn weer blij dat jullie gezond en wel gearriveerd zijn op hollandse bodem.
    Cathe je bent weer van harte Welkom op "Den Dries".
  5. Joyce Wenning:
    9 mei 2012
    Ik wil weer een nieuw reisverslag!! Ik mis het!!